Donna Elly. - Reisverslag uit Natal, Brazilië van ingrid Meer - WaarBenJij.nu Donna Elly. - Reisverslag uit Natal, Brazilië van ingrid Meer - WaarBenJij.nu

Donna Elly.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ingrid

23 September 2008 | Brazilië, Natal

Bom Pastor is in rep en roer, want Donna Elly is er. Gisteravond met een bus met kinderen naar het vliegveld afgereisd om Donna Elly en René.
Kinderen gaven weer een geweldige capoeirashow en de net aangekomen toeristen vonden het prachtig.

Vanmorgen om half 9 m'n bed uitgetrommeld, moest mee komen ontbijten bij Donna Elly en de anderen ennnn Seijanda was er ook.
Na het ontbijt een lang en serieus gesprek gehad met Elly en René over de situatie in Bom Pastor. Eigenlijk verteld wat er de afgelopen maanden hier gebeurd is en mijn visie op het geheel.
Na een ochtend van gesprekken, wat ik overigens niet meer gewoon ben. Want als je de taal niet spreekt, tja dan zeg je ook niet zo bijster veel. Mijn stembanden raakte vanmorgen dan ook bijna overwerkt. Wilde eigenlijk na dit alles wel even dutten. Maar de andere optie was winkelen. Tja dan is de keuze niet moeilijk.
Kwam dan ook weer met een tas vol cadeautjes voor de kids terug.
Werd letterlijk en figuurlijk op handen gedragen. Zelf een beetje gillen en de kinderen vinden het geweldig. Ben 3 x de straat door gedragen en daarna mocht ik weer zelf lopen. Probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten, over een paar dagen is dit echt allemaal voorbij.
Na he avondeten, werd ik ook weer verzocht aan te schuiven bij de dis met Donna Elly en René. Daarna was een ingelast vrijdagfeestje. Helemaal top en de kids ging weer uit hun dak. Vervolgens is het dan op straat uitblazen en een beetje kletsen. Hangjongeren en hangouderen, hangen hier door elkaareen beetje rond. De sfeer is relax.....



Heeey Joojtje, Neeeeeeee ik wil gewoon nog meer zonnnnnnnnnnn, por favor.

Heeey Jan, adelijk vlees, klinkt goed. Maar je hebt gelijk hoor over weerstand en zo.
f5...scherm verversen.....voor een digibeet alllemaal hocus pocus, maar ik geloof je gelijk.



Beijos tudos

  • 24 September 2008 - 11:04

    Saskia:

    Tja, ik zou je ook wel even willen dragen hoor. zodat je een beetje geleidelijk kan afkicken van je heldenstaus daar haha!! Ik ben daar alleen niet sterk genoeg voor. misschien Bert eens lief aankijken??
    Leuk dat je ook eens lekker een echt gesprek hebt kunnen voeren. Is ook wel eens fijn.
    Trouwens super dat je nog een 'echte'verjaardag hebt kunnen meemaken daar. (vorige bericht) Lijkt me echt super!
    Ben je er trouwens weer in de les op 3 oktober? Janny zei dat we dan gaan springen! Kun je gelijk volaan mee (en de volgende dag lekker spierpijn denk ik??)
    groetjes Saskia

  • 24 September 2008 - 15:39

    Marianne:

    hoi ingrid
    nog even en dan samen weer paardrijden wordt
    voor mij ook wel weer tijd.ronny is nu erg in de weer ze zijn daar aan het aardappels rooien
    dus paniek hij rent de hele tijd heen en weer
    groetjes mar


  • 24 September 2008 - 19:24

    Jan:

    ......maar dan wel een digibeet die ruim gebruik weet te maken van de mogelijkheden van het World Wide Web (in de tijd van de telefoonmodems ook wel genaamd 'world wide wait').........

    Een actie waar je wel erg blij mee moet zijn. Als je niet dagelijks je ei kwijt had gekund (ik betrap me er op nu al te spreken in de verleden tijd!) en lekker veel reacties had gekregen... dan was het volgens mij een veel eenzamer bestaan voor je geweest.

  • 24 September 2008 - 19:32

    Els:

    Hee, Ingrid.
    Nog maar een paar dagen te gaan. Ik hoop dat je droom is uitgekomen en dat het was wat je er van verwachtte. Ik vind het geweldig wat je hebt gedaan en vond het erg leuk om al je belevenissen te lezen.
    We zien je nu snel weer, tot dan en een dikke knuffel, Els en Fred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ingrid

Hallo allemaal, het is de bedoeling dat ik de komende drie maanden Engelse les ga geven aan Braziliaanse straatkinderen in Natal en evt Recife. Dit gebeurt vanuit de organisatie SOOS-Brasil. Ik heb er heel veel zin in en ben dan ook reuze benieuwd hoe dit alles gaat uitpakken.

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 29919

Voorgaande reizen:

07 Juli 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: